Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark)
Pistolkomité inviterer til
Danmarksturnering på 10 og 15 meter Pistol
Individuel
Pistolkomitéen under Dansk Skytte Union indbyder hermed alle foreninger til at deltage
i
Danmarksturneringen for individuel 10 og 15 m Pistol sæson 2023-24.
Turneringsplan – regler for hold og individuel samt indberetningsskema kan findes under sæson 2023-24.
Indskud individuelt:
10 m Luftpistol, - 15 m Standardpistol, - 15 m Grovpistol, og 15m Fripistol - 50 kr.
Bemærk! Skytter som deltager på hold deltager automatisk i den individuelle danmarksturnering.
Bemærk reglement for Danmarksturneringen.
Tilmelding senest søndag d. 5. November 2023 via Event
Turneringsleder:
Paul Erik Sørensen
peps1@tdcadsl.dk
mobil 20466352
PISTOLKOMITÉEN
Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark)
Pistolkomité inviterer til
Danmarksturnering på 10 meter luftpistol
Pistolkomitéen under Dansk Skytte Union indbyder hermed alle foreninger til at deltage i
Danmarksturneringen for hold 10 m Luftpistol sæson 2022-23.
Turneringsplan – regler for hold og individuel samt indberetningsskema kan findes under Turneringer sæson 2023-24.
Indskud:
Hold luftpistol 500 kr.
Bemærk reglement for Danmarksturneringen.
Blandt de hold som indberetter resultat for alle runder trækkes der lod om 1 indskud for hold til DM 10/15 m.
Tilmelding senest søndag d. 5. november 2023 via event.
Turneringsleder:
Paul Erik Sørensen
peps1@tdcadsl.dk
mobil 20466352
PISTOLKOMITÉEN
Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark)
Pistolkomité inviterer til
Danmarksturnering på 15 meter Pistol
Hold
Pistolkomitéen under Dansk Skytte Union indbyder hermed alle foreninger til at deltage i
Danmarksturneringen for hold 15 m Pistol sæson 2023-24.
Turneringsplan – regler for hold og individuel samt indberetningsskema kan findes under Turneringer sæson 2023-24.
Indskud:
Hold: Standardpistol, Grovpistol og Fripistol, 200 kr.
Bemærk reglement for Danmarksturneringen.
Tilmelding senest søndag d. 05. november 2023 via event
Turneringsleder:
Paul Erik Sørensen
peps1@tdcadsl.dk
Mobil 20466352
PISTOLKOMITÉEN
Kurset giver viden om og egenskaber til genopladning af egne patroner til både røgsvagt og sortkrudt.
Målgruppen er skytter og trænere, der:
Undervisningen veksler mellem praktiske øvelser og teori med plads til diskussioner.
Pris: 850 kr. inkl. registreringskort, let forplejning og undervisningsmateriale.
Deltagerantal: Minimum 10 og max. 15 deltagere. Tilmelding efter først til mølle-princippet.
Eventuelle spørgsmål om kurset kan stilles til Tony Redmond, kursuskoordinator for Aktivitetskommiteen for Sortkrudtskydning på 2390 7540 eller tony@btkog.dk.
Deltagere:
Alle foreninger, der er medlem af Dansk Skytte Union kan deltage med et eller flere hold à 3 skytter.
Klasser:
Åben klasse 1, division | Fritstående |
Åben klasse Øvrige divisioner | Fritstående |
Åben med rem | Albue og remstøtte |
Old Boys 60 + | Geværstøtte eller albue og remstøtte |
Ungdom-mix (U15-U17) | Fritstående + Albue og remstøtte |
U13 | Fritstående + Albue og geværstøtte |
For Ungdoms skytter gælder følgende alders regler:
U13 må ikke være fyldt 14 år den dato, hvor runden senest skal være skudt
U15 må ikke være fyldt 16 år den dato, hvor runden senest skal være skudt
U17 må ikke være fyldt 18 år den dato, hvor runden senest skal være skudt
Det er selvfølgelig tilladt at starte i den ungdomsgruppe skytten tilhører og derefter fortsætte i en ny ungdomsgruppe, hvis foreningen har tilmeldt hold i denne gruppe også.
Det er også tilladt at stille hold på tværs af flere foreninger. Kan jeres forening ikke selv stille et hold, så gå sammen med en anden eller to andre foreninger og opret et hold.
BEMÆRK dog, at til forårets DM kan kun rene foreningshold deltage, ikke blandede foreningshold.
Resultatlister og øvrig info kan findes her
Divisioner:
Åben klasse 1. division
Divisionen består så vidt muligt af 6 hold. Der skydes alle mod alle. Skydningen afvikles over 6 runder.
Øvrige klasser og divisioner
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Der skydes alle mod alle. Skydningen afvikles over 6 runder.
Ungdom
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Der skydes alle mod alle. Skydningen afvikles over 3 runder.
Afvikling:
Alle skydninger er hjemmebaneskydninger. Foreninger, der skyder på elektronisk anlæg eller benytter dømmemaskine, sender kun resultaterne til stævnelederen. Alle skiver og strimler gemmes, da der kan forekomme kontrol af resultaterne. Der skydes 40 skud i alle divisioner og klasser undtaget U13, der skyder 30 skud.
Resultater:
Resultaterne indsendes til den på hjemmesiden angivne person senest om søndagen i afviklingsugen.
Tilmelding:
Snarest og senest d. 15. oktober 2023.
Pris pr. hold for deltagelse:
Ungdom DKK 150,00
Øvrige DKK 250,00
Beløbet betales under tilmelding. Bemærk, bekræftelsen ved ordreafgivelse gælder som faktura. Det vil sige: Der tilsendes ikke yderligere opkrævning.
Afviklingsdatoer:
Ungdom afleverer resultater runde: 2-4-6
Runde 1 | Uge 43 | søndag den 29. oktober 2023 |
Runde 2 | Uge 46 | søndag den 19. november 2023 |
Runde 3 | Uge 49 | søndag den 10. december 2023 |
Runde 4 | Uge 2 | søndag den 14. januar 2024 |
Runde 5 | Uge 5 | søndag den 4. februar 2024 |
Runde 6 | Uge 9 | søndag den 3. marts 2024 |
Med venlig hilsen
Riffelkomiteen
Deltagere:
Alle foreninger, der er medlem af Dansk Skytte Union kan deltage med et eller flere hold à 3 skytter.
Klasser:
U13 | 30 skud | Albue og geværstøtte |
U15-U17 (Ungdom Mix) | 40 skud | Fritstående |
U15-U17 (Ungdom Mix med rem) | 40 skud | Albue og remstøtte |
Da der jo nu er nye regler for oprykning til næste klasse i ungdomsgrupperne, hvor det sker på skyttens fødselsdag, og ikke ved et sæsonskifte, så gælder følgende:
U13 må ikke være fyldt 14 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
U15 må ikke være fyldt 16 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
U17 må ikke være fyldt 18 år den dato, hvor omgangen senest skal være skudt
Det er selvfølgelig tilladt at starte i den ungdomsgruppe, skytten tilhører og derefter fortsætte i en ny ungdomsgruppe, hvis foreningen har tilmeldt hold i denne gruppe også.
Det er også tilladt at stille hold på tværs af flere foreninger. Kan din forening ikke selv stille et hold, så gå sammen med en anden eller to andre foreninger og opret et hold.
OBS! Til forårets DM kan kun rene foreningshold deltage, ikke blandede foreningshold.
Der skydes 5 omgange, med 2 omgange før 31.12.2023 og 3 omgange efter 01.01.2024. Da der skydes alle mod alle, vil vinderen modtager point efter antallet af skydende hold. Der oprettes divisioner i forhold til antal tilmeldte hold.
Skydningens afvikling:
Alle skydninger er hjemmebaneskydninger. Foreninger, der skyder på elektronisk anlæg eller benytter dømmemaskine, sender kun resultaterne til stævnelederen. Øvrige foreninger sender skiverne til stævnelederen som dømmer og registrere resultaterne. Alle ikke indsendte skiver og strimler gemmes sæsonen ud, da der kan forekomme kontrol af resultaterne
Skiver:
Skiverne/resultaterne indsendes til stævnelederen så materialet er fremme senest om mandagen (kl. 18:00) i ugen efter sidste afviklingsdato. For sent indsendte skiver/resultater vil normalt ikke komme med på listen eller blive bedømt. Det anbefales derfor at foreninger, der indsender skiver, afslutter deres skydninger ugen før fristen.
Tilmelding:
Snarest og senest d. 1. oktober 2023.
Pris pr. hold for deltagelse:
DKK. 300,00
Tilmeldingen er først gældende, når der er betalt, og beløbet er registreret.
Resultater:
Sendes til Stævneleder Bent Kruse: Bent_Kruse@msn.com
Afvikling af omgange:
Omgang 1 | Uge 44 | søndag den 5. november 2023 |
Omgang 2 | Uge 48 | søndag den 3. december 2023 |
Omgang 3 | Uge 3 | søndag den 21. januar 2024 |
Omgang 4 | Uge 7 | søndag den 18. februar 2024 |
Omgang 5 | Uge 11 | søndag den 17. marts 2024 |
Turneringsleder
Bent Kruse, 10m udvalget
Tlf.: 21 25 82 09
bent_kruse@msn.com
Deltagere:
Alle foreninger, der er medlem af Dansk Skytte Union kan deltage med et eller flere hold à 3 skytter.
Klasser:
Åben | 40 skud | Fritstående |
Åben med rem | 40 skud | Albue og remstøtte |
Oldboys | 40 skud | Albue og remstøtte |
Divisioner:
Åben klasse
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Hvis der ikke er 6 hold i en division, så skyder alle mod alle og vinderen modtager point efter antallet af skydende hold. Der skydes 5 omgange før 31.12.2022 og 5 omgange efter 01.01.2023. Alle hold møder hinanden to gange, således at hvert hold skyder 10 omgange.
Hvis et ikke kvalificeret hold til DIF turneringen, ønsker at deltage i denne næste år, skal dette meddeles senest den 31. december. Ved oprykningsskydningen til DIF Turneringens finalestævne, kan deltage de to hold med højeste skudte point pr. 1. januar i hjemmebaneturneringen, der har tilkendegivet at de ønsker at deltage.
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Hvis der ikke er 6 hold i en division, så skyder alle mod alle og vinderen modtager så point efter antallet af skydende hold. Der skydes 5 omgange før 31.12.2022 og 5 omgange efter 01.01.2023. Alle hold møder hinanden to gange, således at hvert hold skyder 10 omgange.
Oldboys
Hver division består så vidt muligt af 6 hold. Hvis der ikke er 6 hold i en division, så skyder alle mod alle og vinderen modtager så point efter antallet af skydende hold. Der skydes 5 omgange før 31.12.2022 og 5 omgange efter 01.01.2023. Alle hold møder hinanden to gange, således at hvert hold skyder 10 omgange.
Skydningens afvikling:
Alle skydninger er hjemmebaneskydninger. Foreninger, der skyder på elektronisk anlæg eller benytter dømmemaskine, sender kun resultaterne til stævnelederen. Øvrige foreninger sender skiverne til stævnelederen som dømmer og registrere resultaterne. Alle ikke indsendte skiver og strimler gemmes sæsonen ud, da der kan forekomme kontrol af resultaterne
Skiver:
Skiverne/resultaterne indsendes til stævnelederen så materialet er fremme senest om mandagen (kl. 18:00) i ugen efter sidste afviklingsdato. For sent indsendte skiver/resultater vil normalt ikke komme med på listen eller blive bedømt. Det anbefales derfor at foreninger, der indsender skiver, afslutter deres skydninger ugen før fristen.
Tilmelding:
Snarest og senest d. 23. september 2023
Pris pr. hold for deltagelse:
DKK. 500,00
Tilmeldingen er først gældende, når der er betalt, og beløbet er registreret.
Resultater:
Sendes til Stævneleder Bent Kruse: bent_kruse@msn.com
Afvikling af omgange:
Omgang 1 | Uge 42 | søndag den 22. oktober 2023 |
Omgang 2 | Uge 44 | søndag den 5. november 2023 |
Omgang 3 | Uge 46 | søndag den 19. november 2023 |
Omgang 4 | Uge 48 | søndag den 3. december 2023 |
Omgang 5 | Uge 50 | søndag den 17. december 2023 |
Omgang 6 | Uge 2 | søndag den 14. januar 2024 |
Omgang 7 | Uge 4 | søndag den 28. januar 2024 |
Omgang 8 | Uge 6 | søndag den 11. februar 2024 |
Omgang 9 | Uge 8 | søndag den 25. februar 2024 |
Omgang 10 | Uge 10 | søndag den 10. marts 2024 |
Turneringsleder
Bent Kruse, 10m udvalget
Tlf.: 21 25 82 09
bent_kruse@msn.com