Ny værktøjskasse til skytteforeninger

19-08-2025

For at styrke medlemsrekruttering i vores skytteforeninger og samtidig lette det frivillige arbejde, har vi udviklet et idekatalog med forslag til 25 Facebook-opslag, der kan hjælpe vores medlemsforeninger til at rekruttere nye medlemmer og styrke tilstedeværelse på sociale medier.

Find det i pdf-version HER eller i powerpoint HER

"Vi er meget optaget i Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark) af at styrke medlemstilgangen til skydesporten. En sport baseret på nogle stærke værdier om ro, fokus og koncentration. Skydesport er for alle aldre, niveauer og interesser. Vi har kort sagt rigtig meget at byde på. Men det kan være svært at trænge igennem i forhold til de mange tilbud om idræt og andre aktiviteter, som folk fx. møder via deres sociale medier" forklarer Lars Green Bach. Generalsekretær i Dansk Skytte Union (Skydesport Danmark).

"Derfor har vi sat os sammen med vores eksterne kommunikations- og markedsføringsparterne og udarbejdet 25 forslag til hvordan man som skytteforening med fordel kan lave opslag på Facebook rettet mod forskellige målgrupper og med forskellige fortællinger om hvorfor det er godt at dyrke skydesport" fortsætter Lars Green Bach 

Der er ingen krav om at bruge opslagene præcis som de er. Det er gode forslag og ideer. Den enkelte forening, bestyrelse eller frivillige kan selvfølgelig tilpasse ord og billeder, så det giver det bedste indtryk af den enkelte forening og det fællesskab man har lokalt.  De gode ideer og forslag kan selvfølgelig også bruges på andre sociale medier (fx Instagram og LinkedIn). Ligesom ideerne også kan bruges til almindelige gode plakater eller papiropslag på skoler, biblioteker, idrætshallen eller det lokale supermarked

Kort guide til hvordan man bruger materialet:

• Brug de opslag, der passer bedst til jeres forening. I kan tilpasse efter behov og rette tekster til, så de passer til jeres budskab.

• Mix & match: Kombiner gerne tekster og billeder på tværs af forslagene, hvis det passer bedre i jeres kontekst.

• Tilføj jeres egne detaljer, priser, åbningstider, links eller andre relevante informationer.

Det er også godt at bruge Hash-tags # og emojis i opslag på sociale medier. Vi anbefaler jeg, at man bruger generiske hashtags som  #skydning #skydesport #riffelskydning #pistolskydning #skydeundervisning mm. - derudover kan I  bruge de hashtags, som man fx bruger i forvejen og er mere lokale, fx klubbens navn, motto eller andet. 

Vi har lagt materialet op i et pdf-format til gemme eller printe.

Ønsker man et andet format så kontakt projektmedarbejder Fritz Ganzhorn, frg@skytteunion.dk eller 23718910


Vores sociale medier

Vores partnere

10